Dubai, Agencies: A newspaper in Saudi Arabia found it expensive to publish the news about the increased fuel prices. Alam was that within a few weeks the print edition of the newspaper was closed. Along with this, dozens of employees working there in large numbers were shown the way out in a jiffy. It is said that the press laws of the United Arab Emirates are strictly followed. Yet the news regarding fuel prices was considered within the purview of the law.

The news about the increased fuel prices was also agreed by the experienced editors of the newspaper. Despite this, Dubai’s Al Roya News Paper has to pay a heavy price. Within a few days of the publication of the news, the editors were questioned on a large scale. Dozens of employees were fired, even after not being satisfied, the news paper was disposed i.e. closed.

The newspaper’s publisher, Abu Dhabi-based International Media Investments, clarified in a statement that a new Arabic-language newspaper was being launched. Due to which Al Roya has been closed. He said the altered version of Al Roya would be relaunched in collaboration with CNN. However, people directly aware of the large number of employees being fired from the newspaper have confirmed that the newspaper’s layoffs were due to an article on increased gas prices in the United Arab Emirates.

Al Roya Arabic newspaper was established in the year 2012. After which it was rebranded by IMI three years back. To bring local and global news to Arab youth. IMI is owned by Sheikh Mansour bin Zayed Al Nahyan, the billionaire brother of the President of the United Arab Emirates. He is also the owner of the British football club Manchester City.

Edited By: Amit Singh